Pages

Monday, July 12, 2010

Set Position to be more soundly Pillows Atur Posisi Bantal agar Makin Lelap


KOMPAS.com - Ever felt pain in the neck, back and shoulders when I wake in the morning? If so, then try to correct the sleep position and layout of our pillows.

Feeling tired after working all day makes us want to immediately lay down on the bed and was soon asleep. However, what happens the next day instead of all the body feels pain. Do not immediately blame the quality of our sleep, but check out our sleeping position and the pillow first. Correct sleeping position is the key to get up immediately in the morning without pain or illness. This was conveyed Dawn Underwood, DPT, OCS, a physical therapist at Mayo Clinic.

For the bed sideways, put a pillow on his head and between your knees. If necessary, add a rolled towel under the waist. This will help ease tension in the joints of the spine and maintain the normal contour of the bone.

To that sleep on their backs, keep the normal contour of the spine and knee make us more comfortable with how to put a pillow on his head and under our knees. Add the rolled towel in the lower back if necessary.

To the sleeping face down, put a pillow under your pelvis and if we need to add a rolled towel in the ankles or feet near the eyes. This is an excellent method to reduce pain for people suffering from swelling on the spine bearing.

For the bed to change, improve our health as optimal contour of the spine might be a way to improve the position of the adjusted cushion to the starting position every time we awake to sleep.

Tip: We only use only one pillow for the head and neck. For people who have a habit of sleeping on my stomach, avoid the head with a pillow. These conditions will make the spine becomes strained.

(Astrid Anastasia / Prevention of Indonesia)


KOMPAS.com — Pernah merasa nyeri di leher, punggung, dan bahu saat bangun pagi? Jika iya, maka coba perbaiki posisi tidur dan tata letak bantal kita.

Rasa letih setelah seharian kerja membuat kita ingin langsung merebahkan diri di atas kasur dan segera tidur. Namun, yang terjadi keesokan harinya malah badan terasa nyeri semua. Jangan langsung menyalahkan kualitas tidur kita saja, tapi periksalah posisi tidur dan bantal kita terlebih dahulu. Posisi tidur yang benar adalah kunci untuk bisa bangun segara pada pagi hari tanpa rasa nyeri atau sakit. Hal ini disampaikan Dawn Underwood, DPT, OCS, ahli terapi fisik dari Mayo Clinic.

Untuk yang tidur menyamping, letakkan bantal di kepala dan di antara kedua lutut. Bila perlu, maka tambahkan gulungan handuk di bawah pinggang. Cara ini akan membantu meredakan ketegangan pada sendi tulang belakang dan mempertahankan kontur normal tulang.

Untuk yang tidur telentang, pertahankan kontur normal tulang belakang dan buat lutut kita lebih nyaman dengan cara menaruh bantal di kepala dan di bawah lutut kita. Tambahkan juga gulungan handuk pada punggung bagian bawah jika perlu.

Untuk yang tidur telungkup, taruh bantal di bawah panggul kita dan bila perlu tambahkan gulungan handuk di pergelangan kaki atau dekat mata kaki. Metode ini sangat baik untuk meredam rasa sakit bagi orang yang mengalami pembengkakan pada bantalan tulang belakang.

Untuk yang tidur berubah-ubah, tingkatkan kesehatan kontur tulang belakang kita seoptimal mungkin dengan cara memperbaiki posisi bantal yang disesuaikan dengan posisi awal tidur setiap kali kita terjaga.

Tips: Kita cukup menggunakan satu bantal saja untuk menyangga kepala dan leher. Untuk orang yang memiliki kebiasaan tidur telungkup, hindarilah menyangga kepala dengan bantal. Kondisi ini akan membuat tulang belakang menjadi tegang.

(Astrid Anastasia/Prevention Indonesia)

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.